Leerdoelen ED&I Blok 1|
Innovatie:
1.
|
Je kunt een onderbouwd productidee voor kinderen van 4tot 12 of voor
volwassenen ouder dan 65 opstellen
|
Je kunt een probleemstelling formuleren (het
geheel van probleemschets, onderzoeksvraag en doelstellingen).
|
|
|
Je kunt een bronnenonderzoek uitvoeren
|
Je kunt een onderzoek opzetten
|
||
Je kunt een plan van aanpak (onderzoeksvoorstel schrijven)
|
||
Je kunt de overeenkomsten tussen het uitvoeren van onderzoek en
elementen van een metheodisch ontwerpproces benoemen
|
||
Design
6.
|
Je kunt een onderbouwd product ontwerpen binnen de kwadranten Mens en
Techniek
|
Je kunt een ontwerpproces methodisch doorlopen
|
Je kunt fasen en acticiteiten van de Delftse ontwerpmethode
visualiseren en de toepassing ervan beschrijven bij industrieel (product)ontwerp
|
||
Je kunt een relatie leggen tussen methodisch ontwerpen, integraal
ontwerpen en cyclisch ontwerpen
|
||
Je kunt benoemen welke vaardigheden een ontwerper moet beheersen
|
||
Engineering
10.
|
Je kunt een product detailleren, optimaliseren, parametiseren en
bouwen
|
Je kunt verbeteringen aan het ontwerp uitvoeren waarbij je de gekozen
integrale oplossing in stand houdt.
|
Je kunt een werkend model bouwen
|
||
TDI
12.
|
Je kunt een gekoze ontwerpstijl toepassen op je ontwerp
|
Je kunt de geschiedenis van het industrieel ontwerpen beschrijven aan
de hand van de drie industriële revoluties.
|
Je kunt de relatie aangeven tussen maatschappelijke en industriële
ontwikkelingen
|
||
Je kunt de belangrijkste ontwerpers/ontwerpbureau’s van dit moment
noemen
|
||
Je kunt de belangrijkste stromingen uit de ontwerpgeschiedenis
benoemen
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten